Bloger i social media to lekko ponad 500 stron o tym kim jesteś, ale jeszcze o tym nie wiesz. Pewnie pomyślisz: Jesteś blogerem? Nie do końca, wszak jest to pozycja nie tylko dla blogerów. Książka w której poza masą porad dla startujących blogerów, blogerów udających wszystko wiedzących oraz tych, którzy rzeczywiście coś wiedzą przebija się na pierwszy plan kilka ważniejszych wartości. To one kształtują dobrego blogera, przedsiębiorcę i każdego człowieka sukcesu.
Jesteś najlepszy
Bo kto powiedział, że nie? Wszystko zależy od Ciebie. Plują Ci w twarz, mają Cię za nic a każde Twoje działanie jest wyśmiewane? Jesteś w idealnej sytuacji. Udowodnij wszystkim, że ich śmieszne słowa to świetna motywacja, żeby za jakiś czas śmiać się z nich. Śmieje się ten, kto się śmieje ostatni. Tak w ogóle to…
Nie wszyscy muszą Cię lubić
Malkontentów, hejterów, idiotów do jednego wora i na szrot. Otaczaj się osobami przyjaznymi Tobie, nie trać czasu na osoby problematyczne. W każdej postaci. To samo tyczy się Twoich znajomych. Idź w jakość nie ilość.
Jesteś swoim marzeniem
To tylko kwestia czasu i działań. Nawet jeśli dziś jesteś według siebie do niczego, wszystko to, co robisz dziś, procentuje na jutro. Być może dziś jesteś zerem i nikt Cię nie zna. Nikt w ciebie nie wierzy i nie da Ci złamanego grosza, choćbyś rozsyłał tysiąc ofert dziennie. Nie wysyłaj ofert, zrób tak, żeby te oferty przychodziły do Ciebie. Ważna jest konsekwencja, za wszelką cene.
Jesteś wyjątkowy
Tylko tego nie widzisz. Rozłóż swoje życie na części pierwsze, sprawdź krok po kroku czy na pewno w każdym calu jesteś taki sam jak typowy Kowalski. W Anglii młody człowiek zrobił wielotysięczny biznes sprzedając dżem według przepisu swojej babci, bo uznał, że robi dobry. Spójrz na każdy cal, każdą minutę, każde swoje działanie z różnych stron.
Jesteś sobą albo jesteś nikim
Cejrowski już był. Wajda i Wałęsa też. Chcąc być kimś, pozostaniesz zawsze na drugim miejscu. Zawsze możesz zacząć sprzedawać siebie jako chińska podróbka kogoś sławnego, ale czy to Cię satysfakcjonuje?
Jesteś profesjonalistą
Jeśli nie jesteś to nim zostań. Traktuj innych tak jak sam byś chciał być traktowany. Wyglądaj jak profesjonalista. Mów jak profesjonalista. Myśl jak profesjonalista.Profesjonalista się ceni, nie da sobą pomiatać. Nie gania za byle czym tylko po to, aby coś złapać. Powtórzę: jakość, nie ilość. Zgłębiaj swoją wiedzę, a jeśli źródła zwarte i internetowe się skończą to..
Pytaj
Stań się jednoosobową encyklopedią danej dziedziny. Jednak zanim zadasz pytanie przemyśl je dokładnie. Zadawaj mądre pytania. Nie trać czasu swojego i rozmówcy. Czerp z wiedzy innych, wypytuj, sprawdzaj na sobie. Gdy już zepsułeś robotę nie zapomnij o jednym.
Przeproś i przyznaj rację
Po tym poznaje się profesjonalistę. Trzeba mieć więcej odwagi, żeby przeprosić, niż żeby zrugać.
Jesteś zmienny
Jeśli nie przyzwyczaisz się do zmian, nic z powyższych nie będzie miało sensu bo nigdy tego nie wprowadzisz. Dziś chodzisz w dresie, ale być może jutro będziesz musiał założyć lakierki. Musisz być tego świadom już teraz i bez problemu z to wejść z pełnym zaangażowaniem.
Miej cel
Bez określonego celu nic w życiu Ci nie wyjdzie tak jak powinno. W końcu Ty nie wiesz jak powinno wyjść. Cel wyznacza standard do którego dążysz. Jest Biblią dnia powszedniego. Nie ważne czy zakładasz bloga czy idziesz na siłownie. Skonkretyzuj cel.
Zdefiniuj siebie
To w czym czujesz się dobrze. Jaka tematyka jest Twoją ulubioną, w której masz coś do powiedzenia i ludzie chcą Cię słuchać. Nie łap wszystkiego na raz. Nawet nie próbuj, bo zamiast na kogoś inteligentnego wyjdziesz na idiotę. Myśl perspektywicznie. Zdefiniuj to kim chcesz być za parę lat, jak masz wyglądać, ile zarabiać, co i gdzie mówić. Konkretnie. Plany mają być policzalne i mierzalne. Plany bogactwa i sławny odpadają. Nie będziesz dobrym dobrym programistą czy lekarzem, bo kto to jest dobry lekarz?